Studenci drugiego roku studiów na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, specjalność dziennikarstwo ogólne oraz komunikacja medialno-kulturowa, od semestru letniego uczestniczą w zajęciach z dwóch wybranych przez siebie specjalizacji spośród następujących: specjalizacja prasowa, specjalizacja radiowa, specjalizacja telewizyjna, specjalizacja internetowa, specjalizacja reklamowa, specjalizacja PR, specjalizacja grafiki komputerowej i fotografii prasowej, specjalizacja edukacyjno-medialna, specjalizacja kultury artystycznej, specjalizacja social media i marketing.
Terminy rekrutacji na specjalizacje (rekrutacja odbywa się podczas pierwszych dwóch tygodni zajęć w semestrze letnim):
Specjalizacja prasowa:
podczas pierwszych zajęć w semestrze letnim
Specjalizacja radiowa:
CV + nagrany na dyktafonie w telefonie news (szczegóły w Kryteriach rekrutacji) wysyłamy na adres a.gawronska-piotrowska@uksw.edu.pl
Nagrania nie wymagają montażu.
Rozmowa obejmująca zagadnienia dotyczące podstawowej wiedzy na temat dziennikarstwa radiowego oraz wykonanie zadania praktycznego odbędzie się w sali 224 na Kampusie Dewajtis w wyznaczonym wcześniej terminie.
Rozmowa obejmująca zagadnienia dotyczące podstawowej wiedzy na temat dziennikarstwa radiowego oraz wykonanie zadania praktycznego odbędzie się w czwartek 27.02 oraz 6.03 o godzinie 16.45 w sali 224 na Kampusie Dewajtis (pierwsze i drugie zajęcia ze specjalizacji radiowej – Warsztat reportera i prezentera radiowego I i II). Można przyjść w jednym z dwóch powyższych terminów.
CV + nagrany na dyktafonie w telefonie news wysyłamy maksymalnie dzień przed przyjściem na rozmowę adres a.gawronska-piotrowska@uksw.edu.pl.
Nagrania nie wymagają montażu.
Zaświadczenia do CV przynosimy na wspomnianą rozmowę. Do rozmowy kwalifikacyjnej na specjalizację radiową warto przejrzeć następujące strony internetowe i materiały:
• STRUKTURA RYNKU RADIOWEGO W POLSCE: https://iloveradio.pl/radiomapa/
• INFORMACJE OGÓLNE O PODCASTACH:
np.
– czym są podcasty: analiza 37 i 38 strony artykułu „Podcasting w Polsce–próba analizy zjawiska” (link do artykułu:
https://czasopisma.uwm.edu.pl/index.php/mkks/article/view/5119/3942)
– informacje na temat pierwszej dziesiątki najpopularniejszych podcastów na Spotify: https://podcastcharts.byspotify.com/pl
• INFORMACJE OGÓLNE O SERIALACH AUDIO, np.: https://www.elle.pl/artykul/seriale-audio-czego-warto-sluchac-tej-jesieni; https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/seriale-audio-w-audiotece-coraz-popularniejsze; https://storytelpl.prowly.com/38809-gwiazdy-ekranu-w-serialach-do-sluchania.
Specjalizacja telewizyjna:
podczas pierwszych zajęć w semestrze letnim
Specjalizacja internetowa:
podczas pierwszych zajęć w semestrze letnim
Specjalizacja reklamowa:
Komisja oczekuje nadesłania opracowań wskazanych w Kryteriach rekrutacji do dn. 28 lutego 2025 na adres: t.knecht@uksw.edu.pl. W temacie wiadomości należy wpisać:
„Imię Nazwisko, zgłoszenie na specjalizację reklamową”. Zgłoszenia nadesłane po tym terminie nie będą rozpatrywane. Wszystkie osoby otrzymają potwierdzenie otrzymania e-maila.
Specjalizacja PR:
Prośba o przesłanie wszystkich materiałów wymienionych w Kryteriach rekrutacji do 23 lutego 2025 roku na adres uksw@op.pl
Grafika komputerowa i fotografia prasowa:
podczas pierwszych zajęć w semestrze prowadzonych przez dr A. Gralczyk
Edukacja medialna:
Test dostępny pod adresem https://tinyurl.com/RekrutacjaEdukacja
Link będzie aktywny w poniedziałek 24 lutego 2025 roku, od godziny 9:00 do 17:00.
Komisja rekrutacyjna przedstawi wyniki nie później niż do środy 26 lutego, do godziny 17:00.
Specjalizacja kultura artystyczna:
podczas pierwszych zajęć w semestrze letnim (227A wt., 15:00-16:30)
Specjalizacja social media i marketing mobilny:
podczas pierwszych zajęć w semestrze letnim