Katedra Teologii Środków Społecznego Przekazu i Edukacji Medialnej
Kontakt: p.drzewiecki@uksw.edu.pl
Wykształcenie
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: magister teologii w zakresie teologii środków społecznego przekazu, rok nadania 2002, tytuł pracy magisterskiej: Audytywność radia a zasada fides ex auditu w radiowym przekazie wiary chrześcijańskiej.
Sesja MBA Marketing II: reklama i promocja, public relations, marketing elektroniczny, Francuski Instytut Zarządzania, rok nadania dyplomu 2002.
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: doktor nauk teologicznych w zakresie teologii środków społecznego przekazu, rok nadania 2007, tytuł rozprawy doktorskiej: Apologia logosfery w kulturze audiowizualnej jako zadanie społeczne i duszpasterskie.
Studium Pedagogizacji UKSW z edukacji medialnej, rok nadania dyplomu 2009.
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: doktor habilitowany nauk teologicznych w zakresie teologii środków społecznego przekazu, rok nadania 2013, tytuł rozprawy habilitacyjnej: Edukacja medialna a nauczanie religii w szkole.
Dorobek naukowy
Pola zainteresowań/badań: medioznawstwo, edukacja medialna
Współpraca / praca w mediach: reporter „Linii Otwockiej”, „Życia Otwocka”, sekretarz redakcji „Tygodnika Otwockiego”, publicysta „Gazety Szkolnej”, realizator dźwięku Radio Plus 96,5 FM, animator warsztatów i szkoleń edukacyjno- medialnych, ekspert edukacji medialnej m.in. współpraca z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, Polskim Komitetem ds. UNESCO, Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Fundacją Nowoczesna Polska.
Brązowy Krzyż Zasługi, 2015.
Prowadzone seminarium naukowe:
Edukacja i profesjonalizacja medialna
Wykłady w ramach ERASMUS+ w Mozgóképkultúra Tanszéken (Zakład Kultury Filmowej) w Médiainformatikai Intézet (Instytucie Informatyki Medialnej) na Eszterházy Károly Egyetem (Uniwersytecie Karola Eszterházy`ego) w Egerze (Węgry), 2016, 2017.
Katedra Komunikacji Kulturowej i Artystycznej
Kontakt: k.flader-rzeszowska@uksw.edu.pl
Prowadzone seminarium dyplomowe: Teatr w mediach – media w teatrze
Katedra Komunikacji Kulturowej i Artystycznej
Kontakt: wkawecki4@gmail.com
Wykształcenie
Instituto Superiore di Teologia Morale (Accademia Alfonsiana) – Rzym: licencjat z bioetyki, tytuł rozprawy: Perche la Chiesa difende la vita umana, promotor prof. Brian Johnston; i studia doktoranckie.
Instituto de Sciences Morales – Madryt: kontynuacja studiów doktoranckich.
Fordham University w Nowym Jorku i Sorbona w Paryżu (pobyt naukowy).
Akademia Teologii Katolickiej (obecnie UKSW) – Warszawa: doktor nauk humanistycznych z zakresie teologii moralnej, rok nadania 1999, tytuł rozprawy doktorskiej: „Koncepcja nowego porządku społeczno-ekonomicznego w świetle encykliki Centesimus annus Jana Pawła II. Studium teologiczno-moralne”, promotor ks. prof. dr hab. Wojciech Bołoz.
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: doktor habilitowany nauk teologicznych w zakresie teologii kultury, rok nadania 2009, tytuł rozprawy habilitacyjnej: „Kościół i kultura w dialogu. Od Leona XIII do Jana Pawła II”.
Profesor belwederski, rok nadania 2016, tytuł rozprawy profesorskiej z zakresu teologii mediów: „Zobaczyć wiarę. Studium obrazu postrzeganego jako komunikacja wiary z perspektywy teologii kultury i teologii mediów”.
Dorobek naukowy
ORCID
Pola zainteresowań/badań: kultura wizualna, komunikacja medialno-kulturowa, kultura polityczna, etyka mediów.
Współpraca / praca w mediach:
Dziennikarz Polskiego Radia, dziennikarz i redaktor naczelny „Homo Dei”, dyrektor wydawnictwa w Krakowie, założyciel czasopisma „Homo Viator”, współzałożyciel czasopisma Kultura-Media-Teologia”, współtwórca grupy wydawniczej ORDO, członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Dziennikarzy Katolickich, Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, PTKS, Międzynarodowej Rady Serii Europa XXI wieku, ekspert wielu stacji radiowych i telewizyjnych, reżyser teatralny, twórca i konsultant filmowy, laureat Feniksa, przewodniczący Zespołu Kompetencji Kulturowych Kościoła przy Narodowym Centrum Kultury, ekspert w zakresie kulturoznawstwa i teologii Polskiej Komisji Akredytacyjnej, twórca kilku edycji Przeglądu Filmu Wartościowego „Przedświt”, juror wielu festiwali filmowych, członek Europejskiego Stowarzyszenia Filmowego Signis Polska, członek Kapituły „Nowe Epifanie”.
Prowadzone seminarium naukowe:
Katedra Komunikacji Religijnej, Marketingu i Reklamy
Kontakt: j.kloch@uksw.edu.pl
Wykształcenie (uczelnie, tytuły/stopnie naukowe):
Wydział Filozoficzny Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie (obecnie: Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie): doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii, rok nadania 1995, tytuł rozprawy doktorskiej: Argument „Chińskiego Pokoju” w krytyce mocnej sztucznej inteligencji według J. Searle`a, promotor: prof. dr hab. J. Życiński
Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu: doktor habilitowany nauk teologicznych w zakresie teologii środków społecznego przekazu, rok nadania 2014, tytuł rozprawy habilitacyjnej: Kościół w Polsce wobec Web 2.0
The Catholic University of America, Washington D.C. (stypendium doktoranckie)
Dorobek naukowy
Pola zainteresowań/badań: Internet, komunikacja cyfrowa, rzecznictwo prasowe
Współpraca / praca w mediach: dziennikarz Radia Dobra Nowina, Katolickiej Agencji Informacyjnej, Tarnowskiego Gościa Niedzielnego, rzecznik Konferencji Episkopatu Polski, rzecznik Kościelnej Komisji Historycznej, redaktor opoka.org.pl i episkopat.pl
Prowadzone seminarium naukowe: Komunikacja w Web 2.0
Katedra Teorii, Języka i Etyki Mediów
Kontakt: m.laskowska@uksw.edu.pl
Wykształcenie
Uniwersytet Warszawski: doktor habilitowany nauk społecznych w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach, rok nadania: 2019, tytuł rozprawy habilitacyjnej: Kształcenie w zakresie etyki dziennikarskiej w kontekście mediów społecznościowych (Warszawa 2018).
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: doktor nauk teologicznych w zakresie teologii środków społecznego przekazu, rok nadania 2008, tytuł rozprawy doktorskiej: Ksiądz Stefan Wyszyński jako dziennikarz i redaktor (1924-1946)
Collegium Civitas: Studia podyplomowe „Dziennikarstwo internetowe”, rok nadania dyplomu 2011
Dorobek naukowy
Pola zainteresowań/badań: klasycy medioznawstwa, teoria komunikowania, etyka dziennikarska
Współpraca / praca w mediach: redaktor czasopisma „Kultura – Media – Teologia”, sekretarz redakcji czasopisma naukowego „Studia Nauk Teologicznych PAN”
Prowadzone seminarium naukowe: Etyka mediów – współczesne wyzwania
Katedra Komunikacji Społecznej, Public Relations i Nowych Mediów
Kontakt: r.lesniczak@uksw.edu.pl , rafalles@vp.pl
Wykształcenie
Doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach (uchwała Rady Instytutu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach Wydziału Politologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, 17.01.2020)
Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o poznaniu i komunikacji społecznej (nostryfikacja stopnia naukowego doctor in communicatione sociali institutionali nadanego przez Papieski Uniwersytet Świętego Krzyża w Rzymie 15.11.2010. Postępowanie nostryfikacyjne przeprowadzono na Wydziale Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, 14.11.2012)
Licencjat kanoniczny z teologii w zakresie teologii apostolstwa (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, 16.06.2016)
Magister teologii (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, 14.05.2004)
Najważniejsze kierunki badawcze: mediatyzacja polityki, mediatyzacja religii, public relations, komunikowanie polityczne, etyka mediów
Katedra Teologii Środków Społecznego Przekazu i Edukacji Medialnej
Kontakt: g.lecicki@uksw.edu.pl
Wykształcenie
Wydział Teologiczny Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: doktor nauk teologicznych w zakresie teologii kultury, rok nadania 2007 r., tytuł rozprawy doktorskiej: Ksiądz Zdzisław Peszkowski – świadek prawdy historycznej i jej obrońca; promotor: prof. dr hab. Krystyna Czuba
Wydział Teologiczny Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: doktor habilitowany nauk teologicznych w dyscyplinie teologia środków społecznego przekazu, rok nadania 2013, tytuł rozprawy habilitacyjnej: Media audiowizualne w nauczaniu Jana Pawła II
Dorobek naukowy
Pola zainteresowań/badań: historia mediów i dziennikarstwa, teologia mediów, teologia mediów audiowizualnych
Współpraca/praca w mediach:
1985-1988 – Instytut Prasy i Wydawnictw „Novum” – redakcja „Tygodnik Polski” (stażysta, młodszy redaktor, redaktor dokumentalista),
1988-1991 – Instytut Wydawniczy „Pax” (redaktor merytoryczny literatury religijnej),
1991 – Wydawnictwo Archidiecezji Warszawskiej – redakcja „Przegląd Katolicki” (redaktor),
1993 – Wydawnictwo „Parma Press” (dyrektor),
1993-1995 – Wydawnictwo „Civitas Christiana” – redakcja „Słowo-Dziennik Katolicki” (redaktor działu, kierownik redakcji łączności z Czytelnikami, starszy redaktor działu),
1998-2000 – wydawnictwo „Patmos” (dyrektor),
2000-2003 – rozgłośnia diecezji warszawsko-praskiej – Radio Warszawa – Praga (dyrektor programowy);
stały felietonista „Niedzieli Warszawskiej” (1997-2003) oraz „Echa Katolickiego” (2010-2016).
Prowadzone seminarium naukowe, doktoranckie: Teologia środków społecznego przekazu. Media audiowizualne
Katedra Teorii, Języka i Etyki Mediów
Kontakt: k.marcynski@uksw.edu.pl
Wykształcenie
New York University, Steinhardt School of Culture, Education, and Human Development, Department of Culture and Communication, New York (USA): Master of Arts w zakresie mediów i komunikacji społecznej (Media Ecology Program), rok nadania 1999.
Katolicki Uniwersytet Lubelski, Wydział Teologiczny (obecnie: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II): doktor nauk humanistycznych w dziedzinie nauk teologicznych, w zakresie teologii praktycznej (teologii środków społecznego przekazu), rok nadania 2002, tytuł rozprawy doktorskiej: Świat mediów elektronicznych w świetle teorii Marshalla McLuhana, a przepowiadanie słowa Bożego. Studium z zakresu teologii środków społecznego komunikowania; promotor I: ks. prof. dr hab. T. Zasępa, promotor II: prof. N. Postman
Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego: doktor habilitowany nauk społecznych w dziedzinie nauk o mediach.
Dorobek naukowy
Pola zainteresowań/badań: kompetencja komunikacyjna, komunikacja społeczna i religijna, natura mediów, edukacja dziennikarska
Współpraca / praca w mediach: redaktor naczelny serii „Homilie i kazania na każdy dzień”, redaktor kwartalnika „Apostoł Miłosierdzia”, członek Rady Programowej Wydawnictw Pastoralnych w Wydawnictwie Raabe, ekspert w publikacjach homiletycznych Wydawnictw Pastoralnych w Wydawnictwie Raabe, dyrektor Biura Pielgrzymkowego „Apostolos”
Prowadzone seminarium naukowe: Kompetencja komunikacyjna i retoryka dziennikarska
Katedra Komunikacji Kulturowej i Artystycznej
Kontakt: n.mojzyn @uksw.edu.pl
Wykształcenie
2018 – stanowisko profesora uczelni
2016 – doktor habilitowany
2008 – doktor nauk humanistycznych
2000 – 2008 – studia z historii sztuki (UKSW)
2006 – 2007 – studia z zabytkoznawstwa i konserwatorstwa (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
2000 – 2007 posługa w sanktuarium bł. Jerzego Popiełuszki na warszawskim Żoliborzu; członek komisji ds. aranżacji Muzeum Bł. Jerzego Popiełuszki; kustosz tegoż Muzeum
2005 – stypendium i kwerenda w Instytucie Aby Warburga w Londynie oraz w licznych archiwach i muzeach Rosji, Ukrainy i Białorusi
Pola zainteresowań/badań: prasoznawstwo, historia mediów, komunikacja wizualna, fotografia i grafika dziennikarska.
Współpraca / praca w mediach: raudycje i publikacje w TVP, radio „Warszawa”, radio „Józef”, radio „Miedzeszyn”, w tygodniku „Idziemy” i in.
Prowadzone seminarium naukowe:
Katedra Komunikacji Społecznej, Public Relations i Nowych Mediów
Kontakt: uksw@op.pl
Wykształcenie
Wydział Teologiczny Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: doktor nauk teologicznych w zakresie teologii środków społecznego przekazu, rok nadania 2007, tytuł rozprawy doktorskiej: Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi w Kościele w Polsce za pomocą public relations. Postulaty i propozycje; promotor: prof. dr hab. Henryk Seweryniak
Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu: doktor habilitowany nauk teologicznych w zakresie teologii środków społecznego przekazu, rok nadania 2014, tytuł rozprawy habilitacyjnej: Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych
Uniwersytet Warszawski: studia podyplomowe z public relations
Dorobek naukowy
Pola zainteresowań/badań: public relations, komunikacja kryzysowa, komunikacja mobilna, aplikacje, media społecznościowe, dziennikarstwo, internet, content marketing, reklama, rzecznictwo prasowe, Snapchat, YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, storytelling, komunikacja wizualna
Współpraca / praca w mediach:
1999 – staż „To i Owo Legionowo”
2001 – staż w Telewizji Polskiej S.A.
2007-2008 – autorka strategii komunikacyjnej dla „Szlachetnej Paczki” w trakcie rebrandingu ze „Świątecznej Paczki”
2015-2017 – specjalista public relations, specjalista w zakresie social media, administrator kanałów społecznościowych w Fundacji „Misericors”
od 2008 – organizator i trener trzynastu corocznych Szkoleń dla Rzeczników Instytucji Kościelnych
2012-2017 – rzecznik Prasowy Zespołu Konferencji Episkopatu Polski ds. Nowej Ewangelizacji
od 2015 – administrator kanału w serwisie społecznościowym Twitter oraz fanpage’a w serwisie Facebook Koła Naukowego Studentów i Doktorantów „Public Relations w Social Media”
od 2015 – administrator kanału w serwisie społecznościowym Twitter oraz fanpage’a w serwisie Facebook, kanału w serwisie Instagram, Pinterest, YouTube i Snapchat, Vimeo kampanii społecznej „Cała Polska Myje Ręce”
2015-2017 – audytor ds. komunikacji i public relations w Salezjańskim Ośrodku Misyjnym w Warszawie
2015-2017 – specjalista public relations, specjalista w zakresie social media, administrator kanałów społecznościowych w Fundacji „Misericors”
Prowadzone seminarium naukowe: Public relations w social media
Kierownik katedry
Członek Komitetu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach Polskiej Akademii Nauk
Dane podstawowe
Katedra Komunikacji Religijnej, Marketingu i Reklamy
Kontakt: k.stepniak@uksw.edu.pl
Wykształcenie:
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Wydział Teologiczny – doktor nauk teologicznych w zakresie teologii fundamentalnej, rok nadania 2001, tytuł rozprawy doktorskiej „W poszukiwaniu Kościoła idealnego. Życie i dzieło Tadeusza Żychiewicza (1922-1994)”.
Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii – doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauki o mediach, rok nadania 2018, tytuł rozprawy habilitacyjnej „Fenomen reklamy religijnej”.
Pola zainteresowań/badań: reklama i reklama religijna, percepcja i recepcja reklamy, historia reklamy, marketing religijny, komunikacja wizualna i medialna, nowe media, manipulacja i perswazja w komunikacji, dziennikarstwo, uzależnienia internetowe, Kościół a media.
Współpraca/praca w mediach:
2001-2002 Dyrektor programowy i dziennikarz Radia Plus Ciechanów
2002- 2008 Dyrektor naczelny i dziennikarz Katolickiego Radia Ciechanów
2008 Konsultant w Telewizji Polskiej S.A. w Redakcji Programów Katolickich
Współpraca z „Tygodnikiem Powszechnym”, „Polska Times”, „Czas Ciechanowa” i ”Puls Ciechanowa” oraz Radiem Zet (pakiet niezależnych rozgłośni radiowych)