Przejdź do treści

Pracownikami Instytutu Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa są wybitni naukowcy, badacze i znani dziennikarze.

Jednostka podejmuje badania w zakresie komunikologii i medioznawstwa, komunikowania religijnego, edukacji medialnej, teorii języka i etyki mediów, public relations i nowych mediów, marketingu i reklamy oraz komunikacji kulturowej i artystycznej.

Instytut przygotowuje studentów do pracy w mediach na różnych stanowiskach. W Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa istnieją specjalizacje: edukacyjno-medialna, prasowa, radiowa, telewizyjna, internetowa, reklamowa, PR, grafiki komputerowej i fotografii prasowej, kultura artystyczna, social media i marketing mobilny.

Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa powstał w 2002 r. Zastąpił działającą na Wydziale Teologicznym Sekcję Teologii Środków Społecznego Przekazu, należącą do dziedziny nauk teologicznych, stając się Instytutem przynależnym do dziedziny nauk społecznych w dyscyplinie Nauki o komunikacji społecznej i mediach.