Przejdź do treści
Adiunkt
dr Magdalena Butkiewicz
Dane podstawowe:
Katedra Edukacji Medialnej
Kontakt: m.butkiewicz@uksw.edu.pl

Wykształcenie

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, doktor nauk teologicznych w zakresie teologii środków społecznego przekazu, rok nadania 2015;

Polska Akademia Nauk, Instytut Badań Literackich, Podyplomowe Studia Edytorskie; Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki, Instytut Polonistyki Stosowanej, podyplomowe studia Filologia Polska w praktyce

Dorobek naukowy

Pola zainteresowań/badań: propaganda, manipulacja, komunikowanie międzynarodowe


Adiunkt
dr Ewa K. Czaczkowska
Dane podstawowe:
Katedra Komunikacji Religijnej, Marketingu i Reklamy
Kontakt: e.czaczkowska@areopag21.pl
Storna internetowa: www.czaczkowska.pl

Wykształcenie

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Wydział Nauk Historycznych: doktor nauk humanistycznych w zakresie historii, rok nadania 2013.

Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, Podyplomowe Dwuletnie Dzienne Studium Dziennikarstwa;

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Humanistycznych, Instytut Historii i Archiwistyki, kierunek: historia

Dorobek naukowy

Pola zainteresowań/badań: historia Kościoła, historia mediów, biografistyka, teoria mediów

Współpraca/praca w mediach:

2016 – prowadzenie autorskiej audycji w PR24

2015 – 2016 – felietonistka tygodnika „Wprost”

2011-2018 – stworzenie i prowadzenie portalu Areopag21.pl „Rozmowy o Bogu, wierze i religii”

1990 – 2013 – dziennikarka i publicystka dziennika „Rzeczpospolita”

1989 – staż w dzienniku „Tiroler Tageszeitung” w Innsbrucku (Austria)

1988-1990 –  dziennikarka w „Zielonym Sztandarze”

Ponadto publikacje artykułów m.in. w czasopismach: „Do Rzeczy”, „Gość Niedzielny”, „Uważam Rze” „Idziemy”, „Homo Dei”, „Apostoł Miłosierdzia Bożego”, na portalach m.in.: Aleteia, Deon; w serwisie KAI. Udział w licznych audycjach telewizyjnych i radiowych.


Adiunkt
dr Jacek Dziekan
Dane podstawowe:
Katedra Komunikacji Społecznej, Public Relations i Nowych Mediów
Kontakt: j.dziekan@uksw.edu.pl

Wykształcenie

Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych, Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS w Warszawie, doktor nauk humanistycznych, tytuł rozprawy „Od rytuału do konfliktu. Żałoba posmoleńska i konflikt o krzyż jako wydarzenia medialne”, promotor: prof. dr hab. Wojciech J. Burszta, 2017 (rozprawa opublikowana jako „Od rytuału do konfliktu. Mediatyzacja żałoby posmoleńskiej”, Gdańsk 2018).

Podyplomowe Studium Public Relations, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, rok ukończenia: 2001.

Pola zainteresowań/badań: kulturowa antropologia mediów i public relations, media relations wobec ekspansji mediów społecznościowych.

Współpraca / praca w mediach:

Rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego Dębicy (2000 – 2001), Zakładów Azotowych w Tarnowie SA (2006-2007), Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Warszawie (2010-2015).

Dziennikarz Radia Dobra Nowina w Tarnowie, Obserwatora Lokalnego w Dębicy, Radia Kraków SA, współpracownik rzeszowskich „Nowin” i „Gazety Wyborczej”.

Ostatnio opublikował „Media, język, emerytura. Kulturowe spojrzenia na ubezpieczenia społeczne”, WN UKSW 2020 oraz „Celebrytyzm, media, wartości. Szkice z antropologii kultury medialnej”, WN UKSW 2021.


Adiunkt
dr Anna Gawrońska-Piotrowska
Dane podstawowe
Zakład Dydaktyki Mediów
Kontakt: a.gawronska-piotrowska@uksw.edu.pl

Wykształcenie

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Teologia Kultury w Instytucie Wiedzy o Kulturze na Wydziale Teologicznym

Dorobek naukowy

Pola zainteresowań/badań: radio, rozgłośnie akademickie, nowe media, edukacja medialna

Współpraca / praca w mediach: Program 1 Polskiego Radia, Program 2 Polskiego Radia, Studio Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia, Radio Warszawa, Radio Józef (obecnie Radio Plus Warszawa), Redaktor Naczelna Radia UKSW


Adiunkt
dr Łukasz Paweł Goniak
Dane podstawowe:
Katedra Teorii, Języka i Etyki Mediów
Kontakt: goniak@uksw.edu.pl lub lukasz.goniak@gmail.com

Wykształcenie

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu: lic. politologii, spec. marketing polityczny i komunikacja medialna, rok nadania 2009, tytuł pracy licencjackiej: Fenomen politycznej poprawności w kampanii wyborczej Baracka Obamy.

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu: magister politologii, rok nadania 2011, tytuł pracy magisterskiej: Rola dziennikarstwa informacyjnego a wpływ mass mediów na społeczeństwo.

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu: magister prawa, rok nadania 2012, tytuł pracy magisterskiej: Odpowiedzialność administratorów portali internetowych za treści naruszające dobra osobiste.

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie: doktor nauk społecznych w zakresie nauki o mediach, rok nadania 2017, tytuł rozprawy doktorskiej: Redefinicja zawodu dziennikarza w dobie konwergencji mediów.

Wyróżnienie RW Wydziału Politologii UMCS w Lublinie za najlepszą rozprawę doktorską nadane w dniu 22.09.2017 r.

Nagroda im. Pawła Stępki przyznawana przez KRRiT oraz Uniwersytet Warszawski za najlepszą rozprawę doktorską z dziedziny mediów elektronicznych obronioną w 2017 roku (nagroda przyznana w 2018 roku).

Adwokat, ORA w Warszawie, nr wpisu WAW/Adw/7955.

King’s College London w Londynie, Kurs Prawa UE – rok ukończenia: 2016.

University of Texas at Austin, Szkolenie nowomedialne – rok ukończenia: 2014.

Akademia Telewizyjna TVP S. A., Cykl szkoleń dla dziennikarzy telewizyjnych – rok ukończenia: 2012.

Pola zainteresowań/ badań:

współczesne media/ praktyka dziennikarska, konwergencja mediów, zarządzanie mediami, prawo prasowe, historiozofia mediów.

Współpraca / praca w mediach:

Telewizja Polska S. A., Oddział w Bydgoszczy, redakcja w Toruniu (lata 2008 – 2014) – reporter i autor lub współautor ponad pół tysiąca materiałów telewizyjnych przygotowanych na antenę regionalną oraz ogólnopolską (m.in. TVP Bydgoszcz, TVP Info, TVP 1, TVP 2, TVP Polonia).

Staż w redakcji belgijskiego dziennik Le Soir w Brukseli (2013).

Cyklicznie publikacje na łamach m.in. dziennika „Rzeczpospolita”.

Laureat Stypendium im. Leopolda Ungera dla młodych i dobrze zapowiadających się dziennikarzy (2013).

Wyróżnienie w konkursie dla dziennikarzy „Region Pozytywnie Odmieniony – RPO zmienia kujawsko-pomorskie“ w kategorii telewizja (2010).

Redaktor tematyczny Czasopisma Naukowego „Nowe Media” UMK.

Członek redakcji pisma „Głos Uczelni” UMK w Toruniu (2014).

Wsparcie organizacji Festiwalu Sztuki Faktu (członek jury jednego z panelu – 2014).

NCU MediaLab w Toruniu (http://www.medialab.umk.pl/) – m.in. badania skuteczności komunikacji instytucji publicznych w internecie oraz opracowanie koncepcji i wdrażanie elementów promocyjnych i komunikacyjnych (2013-2014).


adiunkt
Aleksandra Gralczyk
Dane podstawowe:
Katedra Edukacji Medialnej
Kontakt: a.gralczyk@uksw.edu.pl

Wykształcenie

2012 – 2013 Instytut Kształcenia EKO-TUR –  „Zarządzanie Oświatą”

2007- 2012 Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, studia doktoranckie w Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa.

2008 – 2010 Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie,  Studia na Wydziale Nauk Pedagogicznych, Pedagogika Przedszkolna z Terapią Zaburzeń Rozwojowych.

2005-2007 Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Studium Pedagogizacji.

2002-2007 Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Kierunek Edukacja Medialna i Dziennikarstwo.

Dorobek naukowy

Pola zainteresowań/badań: pedagogika mediów, edukacja medialna, komunikacja wizualna, grafika

Współpraca / praca w mediach:

Dyrektor Niepublicznego Przedszkola Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

Staż, stała współpraca z agencją eventową „I-Studio” Łomianki

Staż, stała współpraca z Agencją Multimedialną „Ant Multimedia” Poznań

Nauczyciel w AP Edukacja Policealna Szkoła Zawodowa kształcąca techników organizacji reklamy, Warszawa

Staż w agencji reklamowej „To Pestka”, Warszawa.

Praktyka w Agencji Reklamowej „Studio Bardzo Medialne”  Poznań

Współpraca w ramach praktyk z Kompanią Piwowarską Poznań

Praktyka w Ośrodku Kultury w Krzykosach

Praktyka w tygodniku „Przewodnik Katolicki” w Poznaniu.

Stała współpraca z tygodnikiem „Gazeta Średzka” w Środzie Wielkopolskiej.

Staż w Radiu „Plus” Poznań

Stała współpraca z tygodnikiem „Nasza Środa” w Środzie Wielkopolskiej


adiunkt
dr Marta Jarosz
Dane podstawowe:
Katedra Teorii, Języka i Etyki Mediów
Kontakt: m.jarosz@uksw.edu.pl

Wykształcenie

2010 r., Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, dr nauk humanistycznych w zakresie nauk politycznych,  rozprawa doktorska pt. „Językowy obraz świata więziennego a rzeczywistość więzienna w tekstach współczesnych mediów”

2004 r. Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, magister dziennikarstwa i komunikacji społecznej, praca magisterska pt. „Wartościowanie w grypserce a język prasy więziennej w Polsce (na przykładzie „Gazety Więziennej” ZK we Włocławku)”

Dorobek naukowy

Pola zainteresowań/badań: język w mediach, nowe media, prakseologia dziennikarska

Współpraca/praca w mediach:

XI 2016 r. laureatka II edycji konkursu dla dziennikarzy  „Uzależnienia XXI wieku”

Od II 2011 r. Infor Biznes Sp. z o.o., redaktor dziennik.pl, „Magazyn Dziennik Gazeta Prawna”, dziennikarz

Od 2010 r. Kwartalnik naukowy „Kultura Media Teologia”, UKSW, sekretarz redakcji

II 2009 – VIII 2009 r. Axel Springer Polska, redaktor w dziale projektów internetowych

VIII 2003 – VI 2006 r. redakcja miesięcznika „RAZEM Świat w naszych oczach”, kierownik działu społecznego, dziennikarz i redaktor tekstów, sekretarz redakcji

I – VI 2003 r. redakcja miesięcznika „Moje zdrowie”, dziennikarz

IV – VI 2002r. redakcja kwartalnika uniwersyteckiego „Uniwersytet Warszawski”, dziennikarz

VII 2001 – IX 2002 r. radomszczański oddział „Dziennika Łódzkiego Wiadomości Dnia”, dziennikarz


Adiunkt
dr Dagmara Jaszewska
Dane podstawowe:
Katedra Komunikacji Kulturowej i Artystycznej
Kontakt: djaszewska@wp.pl, d.jaszewska@uksw.edu.pl

Wykształcenie

1994-1999 mgr socjologii; Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

1999–2000 specjalista PR; UW, PAN Warszawa, Podyplomowe Studium Public Relations

2006–2010 studia doktoranckie – Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie

2008–2011 doktor nauk humanistycznych w zakresie kulturoznawstwa; Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie

Dorobek naukowy

ORCID

Pola zainteresowań/badań: komunikacja kulturowa, komunikacja wizualna, język filmu, medioznawstwo, rodzina a media społecznościowe

Współpraca / praca w mediach

stała współpraca autorska z czasopismami: „Emaus” (2001-2002), „W drodze” (2005-2007), „Polska. Po godzinach” (od 2019)

redaktor czasopisma „Kultura – Media – Teologia”


Adiunkt
dr Ewa Jurga-Wosik
Dane podstawowe
Katedra Komunikacji Religijnej, Marketingu i Reklamy
Kontakt: e.jurga-wosik@uksw.edu.pl

Wykształcenie

WNS UAM w Poznaniu, doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, rok nadania 2002; tytuł rozprawy – Prasa lokalna Ziemi Leszczyńskiej; promotor – prof. dr hab. Jacek Sobczak.

Uzyskane certyfikaty w związku z ukończonymi kursami w latach 2017 – 2022:

  1. Kurs ,,Podstawy analizy danych z programem IBM SPSS Statistics/PS IMAGO’’, 16 godzin, organizator: Predictive Solutions w ramach programu ARIADNA; Kurs odbył się w dniach – 4.07. – 6.07. 2017 na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM w Poznaniu;
  2. Kurs w ramach projektu ,,Zintegrowane Centrum Podnoszenia Kompetencji’’, nr POWR 03.04.00 -00 – D107/16– kurs –  ,,Statystyka w środowisku Excel”, 45 godzin;  Kurs odbył się w dniach 18.09 -22.09. 2017 r. na Wydziale Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM w Poznaniu;
  3. Kurs w ramach projektu ,,Zintegrowane Centrum Podnoszenia Kompetencji’’ nr POWR 03.04.00 -00 – D107/16 – kurs –  ,,Wykorzystanie sztuki (auto)prezentacji i wystąpień publicznych w dydaktyce’’ , 24 godziny; Kurs odbył się w dniach 13.09 – 15.09. 2017 na WNPiD UAM w Poznaniu.
  4. Kurs w ramach projektu ,,Zintegrowane Centrum Podnoszenia Kompetencji’’, nr POWR 03.04.00 -00 – D107/16 – kurs ,,Aktorskie umiejętności emisji głosu jako innowacyjne narzędzie pracy nauczyciela akademickiego „; 24 godziny; Kurs odbył się w dniach 8.09. – 29.09. 2017 r.  na Wydziale Biologii UAM w Poznaniu.
  5. Kurs z cyklu SPSS&MORE – ,,Customer Experience – warsztat badacza’’, organizator: Predictive Solutions , 16.04.2019 r., ATRIUM PLAZA,  Warszawa.
  6. Kurs ,,Nowoczesne media i ich zastosowanie w dydaktyce’’, 15 godzin, kurs przeprowadzony przez Lenę Rzatkiewicz – Bain, organizator:  MrCertified, 30-31 maja 2019 r. na WNPiD UAM w Poznaniu. Szkolenie w ramach dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, projekt nr  POWR 03.05.00-00-Z303/17-00 pt. ,,UNWERSYTET JUTRA zintegrowany program rozwoju Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
  7. Kurs kwalifikacyjny pedagogiczny dla nauczycieli; 420 godzin, organizator: Centrum Doskonalenia Zawodowego w Warszawie, kurs odbył się w latach 2021 – 2022.

Dorobek naukowy

Pola zainteresowań/badań: genologia dziennikarska, modele dziennikarstwa, prasa lokalna i regionalna, profesjonalizacja dziennikarstwa, społeczeństwo informacyjne.

Współpraca/praca w mediach:

  • Ekspertyza: 2015 – 2016; Konsorcjum naukowe utworzone przez zespół badaczy z UW, UJ i UAM realizujące wspólne zadania zlecone przez KRRiTV w ramach komercjalizacji nauki pt. ,,Analiza empiryczna zawartości mediów publicznych w roku 2015 – badanie zgodności z planami programowo – finansowymi nadawców publicznych’’, członek zespołu badawczego WNPID UAM (udział w kodowaniu audycji ,,Polskiego Radia Lublin’’ i ,,Polskiego Radia Szczecin’’ oraz jest współautorką ekspertyzy ,,Raport z badania Polskiego Radia Szczecin’’).
  • 2003 – 2010, Środkowoeuropejskie Studia Polityczne,  członek działu redakcji (Dział Recenzji).
  • 1995-1999, Gazeta Poznańska (oddział Leszno), Panorama Leszczyńska, dziennikarz – stażysta.

Adiunkt
dr Milena Kindziuk
Dane podstawowe
Katedra Komunikacji Kulturowej i Artystycznej
Kontakt: mkin@interia.pl; m.kindziuk@uksw.edu.pl

Wykształcenie

Wydział Nauk Społecznych i Historycznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie historia, rok nadania 2013, tytuł rozprawy doktorskiej: Wizerunek medialny ks. Jerzego Popieluszki w polskiej prasie w latach 1980-1984; promotor: ks. prof. dr hab. Józef Mandziuk.

Dorobek naukowy

Pola zainteresowań/badań: język mediów, kultura języka polskiego, badanie wizerunku medialnego, sztuka reportażu, prakseologia dziennikarska, Kościół w mediach tradycyjnych i społecznościowych

Współpraca / praca w mediach:

– redaktor prowadzący warszawskiej  edycji Tygodnika „Niedziela” ( 2005 – 2017)

– dziennikarka i publicystka „Niedzieli” ogólnopolskiej (od 2005 – )

– dziennikarka i publicystka tygodnika „W Sieci” (od 2012 – )

– dziennikarka miesięcznika „W Sieci historii” (od 2012 – )

– publicystka i komentator portalu www.wpolityce.pl. (od 2012 – )

– współpracownik kwartalnika „Życie duchowe” (od 2015 – )

– współpracownik Katolickiej Agencji Informacyjnej (od 1999 – )

– współpracownik „Rzeczpospolitej” (2010-2015)

– udział w programach telewizyjnych (TVP1, TVP2, TVN24, TVP Info, TV Republika, TVN, POLSAT i in.)

oraz w audycjach radiowych (m.in. PR 1, PR 2, Pr 3 )

– ekspert ds. mediów w Grupie Medialnej przy Sekretarzu Generalnym Konferencji Episkopatu Polski w l. 2012-2014

– redaktor prowadzący kwartalnika pt: „Dziękuję” wydawanego przez Centrum Opatrzności Bożej w Warszawie

w l. 2006-2012

– dziennikarska obsługa papieskich pielgrzymek do Polski.

– autorka serwisu prasowego dla Jana Pawła II podczas pielgrzymek papieskich do Polski.

– współpraca z Telewizją- m.in. z Ewą Świecińską – przy realizacji filmu dokumentalnego

  1. PRÓG NADZIEI– 25 lat pontyfikatu Jana Pawła II, które zmieniło świat.

Adiunkt
dr Mateusz Kot
Dane podstawowe:
Katedra Edukacji Medialnej
Kontakt: m.kot@uksw.edu.pl

Wykształcenie

Edukacja Medialna i Dziennikarstwo/ jednolite studia magisterskie (2008-2013) na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wydział Teologiczny, temat pracy: Rola konferencji prasowych w procesie komunikowania instytucjonalnego. Studium praktyczno-etyczne.

Teologia Środków Społecznego Przekazu / studia doktoranckie (2013-2017) na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wydział Teologiczny.

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Wydział Teologiczny, doktor nauk teologicznych w zakresie środków społecznego przekazu, rok nadania: 2017. Tytuł rozprawy doktorskiej: „Komunikacja człowieka z komputerem w świetle teologii środków społecznego przekazu”. Praca napisana pod kierunkiem dr hab. Piotra Drzewieckiego, prof. UKSW.

Dorobek naukowy

Pola zainteresowań/badań: edukacja medialna

Współpraca / praca w mediach: Centrum Nauki Kopernik (2018-), koordynator projektu „Olimpiada Medialna” (2014-2019); dziennikarz podczas projektu „Twarze Dialogu – ks. Jan Zieja”, we współpracy z Europejską Fundacją Edukacji Audiowizualnej DISCE (2016); wsparcie medialne Społecznego Komitetu Organizacyjnego Jubileuszu stulecia urodzin ks. Jana Twardowskiego podczas projektu „Słowo Zabiera Głos” (2015).


Adiunkt
dr Piotr Łuczuk
Dane podstawowe
Katedra Komunikacji Społecznej, Public Relations i Nowych Mediów
Kontakt: p.luczuk@uksw.edu.pl

Wykształcenie

Doktor nauk teologicznych w zakresie teologii środków społecznego przekazu, rok nadania 2016, temat rozprawy „Cyberwojna i cyberterroryzm w kontekście ‘zderzenia cywilizacji’. Studium etyczno-moralne na wybranych przykładach”

Dorobek naukowy

Pola zainteresowań/badań: Internet, cyberbezpieczeństwo, cyberwojna i cyberterroryzm, komunikacja cyfrowa, wpływ nowoczesnych technologii na komunikację społeczną

Współpraca / praca w mediach: publicysta miesięcznika „WPIS”. Wydawca i redaktor portalu niezalezna.pl. Współzałożyciel i współtwórca m.in. duchowy.pl, wpolityce.pl, niezalezna.pl. Dziennikarz tygodnika „Gazeta Polska”, „Gazeta Polska Codziennie”.


Adiunkt
dr Paweł Piotr Płatek
Dane podstawowe:
Zakład Dydaktyki Mediów
Kontakt: p.platek@uksw.edu.pl

Wykształcenie

Studium Pedagogizacji na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, rok ukończenia: 2008

Studium Katechizacji na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, rok ukończenia: 2008

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: doktor nauk teologicznych w zakresie teologii środków społecznego przekazu, rok nadania 2015, tytuł rozprawy doktorskiej: Internet jako medium masowego kształtowania świadomości współczesnego człowieka, promotor: prof. dr hab. Krystyna Czuba

Dorobek naukowy

Pola zainteresowań/badań: Internet, nowe technologie, oprogramowanie, nauki polityczne, teologia


Adiunkt
dr Tomasz Płonkowski
Dane podstawowe
Zakład Dydaktyki Mediów
Kontakt: tom.plonkowski@gmail.com

Wykształcenie

Magister socjologii, Uniwersytet Warszawski 1988, doktor nauk humanistycznych Uniwersytet Warszawski, 1993

Dorobek naukowy

Pola zainteresowań/badań edukacja medialna


Adiunkt
dr Marek Robak
Dane podstawowe
Katedra Komunikacji Społecznej, Public Relations i Nowych Mediów
Centrum Cyfrowej Nauki i Technologii, ekspert Ośrodka Zastosowań Modelowania Obliczeniowego w Analizie Procesów Społecznych
Kontakt: m.robak@uksw.edu.pl

Wykształcenie

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Wydział Teologiczny: doktor teologii środków społecznego przekazu, rok nadania 2009, tytuł rozprawy: „Teologicznofundamentalna interpretacja Globalnej Infrastruktury Informacyjnej”, promotor: ks. prof. dr hab. Henryk Seweryniak

Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Wydział Informatyki, Studia podyplomowe „Systemy informatyczne, aplikacje i bazy danych” (2015-2016)

Audytor wewnętrzny systemów bezpieczeństwa informacji zgodnie z normą ISO 27001 (Instytut Kształcenia Menadżerów Jakości, 2016)

Ukończonych kilkanaście szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa, technologii, marketingu internetowego i zarządzania

Dorobek naukowy

ORCID

Pola zainteresowań/badań: komunikacja internetowa, wielkoskalowe metody badań internetu, informatyka medialna, cyberbezpieczeństwo, data science w badaniach społecznych

Współpraca / praca w mediach

od 2014 – Head of IT Operations w firmie badawczej Gemius (odpowiedzialność: międzynarodowa infrastruktura badań, strony www, audyt bezpieczeństwa informatycznego, systemy rejestracji radia i telewizji)

2007-2014 – Puls Biznesu (Bonnier Business) – dyrektor projektów internetowych i IT

1998-2007 – Katolicka Agencja Informacyjna – szef projektów internetowych, redaktor działu krajowego, wydawca serwisu agencyjnego

Członek sztabu przygotowującego obsługę medialną wizyt Jana Pawła II (1999 i 2002) i Benedykta XVI (2006) w Polsce

Redaktor kwartalnika „Kultura – Media – Teologia”

Członek-założyciel Internet Society Poland, 2000-2003 członek komisji rewizyjnej

Członek-założyciel Stowarzyszenia Komunikacji Społecznej Signis-Polska, 2005-2009 członek zarządu

Doradztwo i szkolenia z zakresu komunikacji internetowej w kilkudziesięciu projektach dla mediów, organizacji społecznych, wydawnictw muzycznych, instytucji rządowych i uczelni.

Ponadto artykuły m.in. w miesięcznikach „Więź” oraz „Press”


Adiunkt
ks. dr Jarosław A. Sobkowiak
Dane podstawowe:
Prodziekan ds. studenckich i kształcenia ustawicznego
Dyrektor Centrum Komunikacji Społecznej i Cyfrowej UKSW
Kierownik Zakładu Dydaktyki Mediów
Przewodniczący Zespołu ds. Zarządzania Bazą Wiedzy UKSW
Kontakt: j.sobkowiak@uksw.edu.pl

Jest wykładowcą w Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa. Od 2012 r. pełni funkcję prodziekana. Od 2008 r. jest członkiem zarządu Stowarzyszenia Teologów Moralistów i Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, a od 2019 r. dyrektorem Centrum Komunikacji Społecznej i Cyfrowej . Od 2020 roku jest kierownikiem Zakładu Dydaktyki Mediów oraz Przewodniczącym Zespołu ds. Zarządzania Bazą Wiedzy UKSW. Jest także redaktorem naczelnym półrocznika naukowego Studia Theologica Varsaviensia (od 2005 r.). Ukończył studia specjalistyczne w Centre Sèvres w Paryżu oraz podyplomowe studia z zakresu zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim.

He is a lecturer at the Institute of Media Education and Journalism. Since 2012, he has held the position of Vice-Dean. Since 2008, he has been a board member of the Association of Moral Theologians and the Polish Society for Social Communication, and since 2019 he has been the head of the Centre for Social and Digital Communication at UKSW. Since 2020, he has been Head of the Department of Media Didactics and Chair of the UKSW Knowledge Base Management Team. He is also the editor-in-chief of the semi-annual academic journal Studia Theologica Varsaviensia (since 2005). He completed specialist studies at Centre Sèvres in Paris and postgraduate studies in management at the University of Warsaw.

Dorobek naukowy

Pola zainteresowań/badań: etyka i aksjologia mediów, podmiot w procesie komunikacji, antropologia przekazu medialnego, hermeneutyka przekazu medialnego, sztuczna inteligencja i kognitywistyka komunikowania

Współpraca / praca w mediach: dyrektor i redaktor naczelny Wydawnictwa Księży Marianów (obecnie PROMIC sp. z o.o.). Wydano ok. stu tytułów książkowych – w tym serie wydawnicze „Theotokos” i „Bogosłowije”. Redaktor naczelny miesięcznika „Oremus” – 24 numery, redaktor naczelny miesięcznika „Słowo wśród nas” – 24 numery, współtwórca kwartalnika „Pastores” pierwotnie wydawanego w Wydawnictwie Księży Marianów, od 2005 roku redaktor naczelny „Studia Theologica Varsaviensia”, Współorganizator Radia UKSW