dr Aleksandra Gralczyk
Seminarium licencjackie poświęcone jest komunikacji wizualnej oraz problemom edukacji medialnej. Studenci w pracy badawczej podejmują następujące zagadnienia: percepcja obrazu w mediach (w Internecie, telewizji, mediach społecznościowych, kampaniach reklamowych), wizerunek medialny – zwłaszcza manipulacja obrazem; pedagogika mediów, odbiór mediów przez dzieci i dorosłych, patologie mediów, zachowania człowieka a media, media a wychowanie i rodzina. Na seminarium, oprócz analizy literatury przedmiotu, studenci pracują metodami jakościowymi wykorzystywanymi podczas pisania prac dyplomowych.
Literatura obowiązkowa:
- Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa 2014.
- Bednarek J. (red.), Człowiek w oblicu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Warszawa 2014.
- Creswall J. W., Projektowanie badań naukowych,. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2016.
- Ecco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
- Sitarczyk M. (red.), Rodzina w mediach. Media w rodzinie, Warszawa 2013.
- Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura-Media-Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013.
- Wimmer R. D., Dominick J.R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008.
- Wolny-Zmorzyński K., Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, Wydawnictwo Poltext 2013.
- Wolny-Zmorzyński K., Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie, Wydawnictwo Poltext 2013.
10 czerwca 2017