dr Marta Jarosz
Uczestnicy seminarium podejmują samodzielne próby badania języka współczesnych
mediów. Mogą one być prowadzone metodami ilościowymi lub jakościowymi i dotyczyć
m.in.:
- językowych aspektów wizerunku medialnego dziennikarzy, gwiazd i celebrytów oraz firm i różnorodnych instytucji,
- specyfiki języka mediów tradycyjnych i tzw. nowych mediów,
- specyfiki języka właściwego dla różnych gatunków dziennikarskich,
- wpływu języka na odbiór treści medialnych,
- wpływu mediów na współczesny język polski,
- poprawności językowej w tekstach dziennikarskich,
- języka jako narzędzia perswazji.
Literatura ogólna:
- Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia-Wrocław 1998.
- Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998.
- Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995
- Lisowska-Magdziarz M., Analiza tekstu w dyskursie medialnym, Wydawnictwo UJ, Kraków2006.
- Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996.
- Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań1995.
- Polski Komitet Normalizacyjny, Przypisy bibliograficzne. Dokumenty i ich części (PN-ISO690-2), Warszawa 1999.
- Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura – media – teologia. Metodyka pisania pracdyplomowych, Płock 2013.
- Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005.
- Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2001.
- Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 1997.
- Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnikpraktyczny, Warszawa-Łódź 1998.
- Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich,Warszawa 1995.
- Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne,Warszawa 2004.
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2012.
Literatura specjalistyczna:
- dobierana indywidualnie w zależności od podjętego tematu pracy licencjackiej.
02 marca 2019